مدیرکل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران:

 داروخانه‌های طرف قرارداد جانبازان خدمات ندهند، توبیخ می‌شوند

کریمی گفت: به دلیل گران شدن دارو، برخی از داروخانه‌ها و مراکز تصویربرداری طرف قرار داد با بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان خدمات نمی‌دهند.

امیر کریمی گفت: خانواده جانبازان و شهدا به خدماتی که بیمه دی به این قشر می‌دهد اعتراض دارند و خواستار تعویض این بیمه شده اند.

به گفته او انتخاب بیمه دی برای خانواده ایثارگران بر اساس قوانین کشور و بر اساس مناقصات این بیمه انتخاب شده است.

او گفت: قطعا با داروخانه‌های متخلف برخورد خواهد شد.

مدیرکل درمان بنیاد شهید و امور ایثار گران گفت: تاکنون یک هزار و ۶۲۰ نفر بیمه تکمیلی شده اند؛ از این تعداد یک میلیون نفر پایه بیمه سلامت و مابقی پایه بیمه تامین اجتماعی هستند. بخشی از خدمات را بیمه پایه و مابقی را بیمه دیگر پرداخت می‌کند، در مجموع بیمه دی برای افراد تحت پوشش ۵۷۰ میلیارد تومان پرداخت می‌کند که اگر بنیاد شهید پول بیمه را پرداخت نکند، بیمه دچار مشکل خواهد شد.

دستور العمل اجرایی قانون ۱۱ و ۱۲ به صراحت گروه هدف تحت پوشش بنیاد را مشخص کرده است، این افراد شامل جانبازان، آزادگان، افراد تحت تکفل، همسر شهدا و همسر جانبازان هستند، بنابراین چه در صورت داشتن بیماری یا عدم بیماری، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف به بیمه افراد  است، اما اگر کسی فرزند بیماری مانند ام اس دارد، که از یک بیماری خفیف  تا نیاز به ویلچر را شامل می‌شود، و نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد، باید به کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کند.

به گفته‌ کریمی، برخی از جانبازان که خواستار ویلچر و پای مصنوعی هستند، باید به معاونت  بهداشت و درمان استان خود مراجعه کنند، برای مثال برای دریافت ویلچر خارجی یک دوره ۴ ساله و ویلچر ایرانی دوره ۲ ساله در نظر گرفته شده است. افراد خارج از دوره نمی‌توانند درخواست مجدد داشته باشند. با توجه به شرایط اقتصادی کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران قادر به تهیه ویلچر خارجی برای جانبازان نیست و عزیزان باید از تولیدات داخلی استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار